Služba řízení letového provozu je poskytována na řízených letištích (Praha Ruzyně, Karlovy Vary, Brno Tuřany, Ostrava – Mošnov, Kunovice a Vodochody), všech řízených vojenských letištích (Kbely, Náměšť, Pardubice a Čáslav) a v řízeném vzdušném prostoru třídy D, C a letům IFR také v prostoru třídy E.
Zapátrejte v paměti a vzpomeňte si na rozdělení vzdušného prostoru v předchozí kapitole. Jako piloti VFR se do kontaktu se službou ŘLP můžete dostat pouze v řízených prostorech, jako je např. CTR, TMA, a ve FIR Praha nad FL95. V každém případě před vstupem do takového prostoru musíte získat letové povolení od ATCO (řídící letového provozu) a postupovat v souladu s jeho instrukcemi.
Do prostoru nevstupujte bez povolení. Pokud vám řídící vstup zamítne, věřte, že k tomu má určitě dobrý důvod.
Bedlivě poslouchejte na frekvenci. Sami si vytváříte situační povědomí o provozu kolem vás, a hlavně uslyšíte na první dobrou, když vás bude někdo volat.
Buďte struční a používejte standardní frazeologii.
Dodržujte vydaná povolení a instrukce.
Pokud nejste schopni povolení či instrukce dodržet, oznamte to bez zdržení ATCO a domluvte se na náhradním řešení.
Má na starost lety ve vysokých hladinách ve FIR Praha nad FL125 a řídí z velké části pouze tranzitní provoz nad našim územím.
Tyto stanoviště řídí přílety a odlety v rámci prostorů TMA Praha, Brno, Karlovy Vary a Ostrava. Přílety, odlety případně přelety přes TMA Praha jsou řízeny z Jenče u Prahy. Všem ostatním hlavním regionálním letištím je tato služba v rámci integrace poskytována z Technického bloku Letiště Ruzyně (věž). Přibližovací služba řízení na vojenských letištích, stejně jako na Letišti Kunovice a Vodochody, je zajišťována přímo z těchto letišť dohromady s letištní službou řízení.
na každém letišti zvlášť.