Průvodce, jak získat pilotní průkaz na letadlo, vrtulník nebo ultralight

Začněte studovat na pilotní průkaz za 3 za 2 za 1 teď!

Krok 5

Řízené lety VFR (pouze UL)

Pro držitele průkazů ULL je připraveno toto rozšíření, které umožňuje létat do řízených prostorů kolem velkých letišť a na těchto letištích přistávat. Pokud budete chtít s ultralehkým letadlem létat na např. mezinárodní letiště Praha Ruzyně, Brno Tuřany či Ostrava Mošnov a další, je pro vás tato kvalifikace nezbytná. Co vás čeká?

F
Krok 5
Krok 6

Létání v noci - NIGHT

Jak už název kvalifikace napovídá jedná se o doložku, která vás připraví na létání v noci. Noční létání má svá specifika a neuvěřitelnou romantiku. Zároveň je tato kvalifikace taková malá ochutnávka ze světa létání podle přístrojů a posune vás zase o velký kus dál. Západ Slunce tak už pro vás nebude limitující.

G
Krok 6
Krok 7

Kurz avioniky Garmin 1000

Glass cockpit, česky bychom řekli “skleněná avionika” je jednoznačně trendem a poznávacím znamením moderních letadel. Místo jednotlivých přístroj na každou veličinu zvlášť glass cockpit vše integruje do jedné, dvou nebo více obrazovek. Nejznámější glass cockpit avionikou je Garmin 1000 a rozhodně se vyplatí se s touto avionikou naučit pracovat.

H
Krok 7
Krok 8

ICAO angličtina

Pro let přes hranice do Rakouských Alp, k moři do Chorvatska nebo na jednání do Mnichova budete potřebovat komunikovat s našimi zahraničními kolegy řídicími letového provozu a to v letecké angličtině. I letecká angličtina má svá specifika a frazeologii, kterou je potřeba se naučit, a to nejen pro získání kvalifikace, ale zejména pro váš klid na palubě při zahraničním letu. Pojďme se podívat co obnáší získat minimální úroveň jazykové doložky ICAO level 4.

I
Krok 8
Krok 9

Dvoumotorová letadla - MEP

Motivací pro získání této kvalifikace může být mnoho. Pro jednoho se jedná o nutnost při cestě za vysněnou prací dopravního pilota, jiného láká složitost dvoumotorových strojů, jiný chce létat “dvoumotoráky” kvůli vyšší bezpečnosti. Jaká úskalí a benefity dvoumotorová letadla nabízí a jak probíhá získání této kvalifikace, probereme právě zde.

J
Krok 9
Krok 10

IFR angličtina

Nutný předpoklad pro získání doložky pro létání podle přístrojů – IFR je absolvování zkoušky z IFR angličtiny. IFR angličtina navazuje, resp. rozšiřuje kvalifikaci ICAO angličtiny právě o oblast přístrojového létání. Společně probereme, jak a kde tuto kvalifikaci získat a jak se na zkoušku IFR angličtiny připravit.

K
Krok 10
Krok 11

Létání podle přístrojů - IFR

Opouštíme svět létání v pěkném počasí za dohlednosti země a v rámci této kvalifikace se naučíme létat naopak za snížené viditelnosti, v mracích pouze podle přístrojů, aniž bychom z kabiny letadla viděli ven. Jedná se o náročný výcvik rozsahem a délkou ještě delší než výcvik základní. Odměnou je ale vyšší nezávislost na počasí a jeho rozmarech. No zkuste cestujícím říct, že se na Kanáry neletí, protože jsou mraky… 🙂

L
Krok 11
Krok 12

Kvalifikace obchodního pilota - CPL

Další milník v kariéře pilota, kdy se létání pro vlastní zábavu přetaví v létání, kdy vám za to, že někam letíte jako pilot, navíc někdo platí. S kvalifikací obchodního pilota můžete létat jako člen posádky na obchodních letech. Co obnáší získání této kvalifikace a k čemu přesně slouží?

M
Krok 12
Krok 13

Kvalifikace dopravního pilota - ATPL

Teoretická zkouška z celkem 13 předmětů, která vás prověří až do morků kostí, ale odměnou je nejvyšší možný stupeň vzdělání pilota. Úspěšný držitel může létat jako velitel dopravního letadla v aerolinkách. Jaká úskalí má tato teoretická zkouška a na co a jak se připravit se dozvíte v tomto článku.

N
Krok 13
Krok 14

Součinnost ve vícečlenné posádce - MCC

V letecké dopravě se používá systém dvoučlenných posádek, kdy jeden pilot řídí letadlo a druhý pilot komunikuje, naviguje, nastavuje přístroje a kontroluje pilota, který zrovna letí. Aby v kokpitu vše šlapalo jak má a oba piloti tvořili sehraný team, je potřeba absolvovat kurz MCC, tedy součinnosti ve vícečlenné posádce. Jak kurz probíhá?

O
Krok 14
Krok 15

Typová kvalifikace

U komplexních letadel, jakým jsou bezesporu např. dopravní letadla Boeing/Airbrus apod., je naprosto nezbytné naučit se obsluhovat konkrétní typ, na kterém budete létat – získat typovou kvalifikaci. Část této “typovky” absolvujete na simulátoru a část ve skutečném letadle. Jak a kde získat typovou kvalifikaci? 

P
Krok 15
Krok 16

Výběrové řízení do aerolinek

Posledním stupínkem na vaší cestě do kokpitu dopravního letadla je výběrové řízení s konkrétním zaměstnavatelem, pro kterého jste se rozhodli létat. Každá aerolinka nebo letecký dopravce má své vlastní postupy a kritéria, které se na víc v čase mění. Pojďme se podívat, na co je potřeba se obecně připravit, abyste úspěšně završili vaší pouť dopravního pilota.

Q
Krok 16

Připravili jsme pro vás přehled kvalifikací a leteckých výcviků, které na vás čekají na vaší dráze pilota. Od létání pro vlastní potěchu až po dopravního pilota.

Sebevzdělání pilota je nikdy nekončící proces, protože jedině pilot, který na sobě neustále pracuje, je bezpečný pilot. To je i pro nás obrovská motivace, proč pro vás intenzivně připravujeme interaktivní vzdělávací kurzy pro piloty.

Vybrali jste si létání?

Gratulujeme!

Složitější než létání je už jenom létání do vesmíru! 🙂

Piltoní průkaz na dopravní letadlo

Pojďte se s námi učit!

Testy a kurzy pro přípravu na získání pilotního průkazu a dalších leteckých kvalifikací

Učte se s námi a buďte bezpečnějším pilotem

Více...
Více...
Více...
Více...
Více...
Více...
Máte na nás dotaz?