Výpočet vzletové hmotnosti je 2 300 Lbs, vypočítané těžiště je 95.75 in, spotřeba paliva je 170 Lbs v stanovišti 87.00 in. Kde bude těžiště po přistání?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 28 of 100
28. Otázka
1 bod(ů)
Kde bude těžiště po přistání?
Hodnoty: Vypočítaná vzletová hmotnost = 746 kg, vypočítané těžiště = 37.1 cm, spotřeba paliva = 30.5 l v stanovišti 45 cm.
správná odpověď
špatná odpověď
Question 29 of 100
29. Otázka
1 bod(ů)
Vypočítaná vzletová hmotnost = 1 082 kg, vypočítané těžiště = 0.254 m, spotřeba paliva = 55 l v stanovišti 0.40 m. Kde bude těžiště po přistání?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 30 of 100
30. Otázka
1 bod(ů)
Těžiště, včetně paliva, se rovná:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 31 of 100
31. Otázka
1 bod(ů)
Při přípravě letu pilot vypočítá celkovou vzletovou hmotnost 750 kg a celkový moment 625 mmkg. Na jaké pozici lze nalézt těžiště?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 32 of 100
32. Otázka
1 bod(ů)
Při přípravě letu pilot vypočítá celkovou vzletovou hmotnost 725 kg a celkový moment 650 mmkg. Na jaké pozici lze nalézt těžiště?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 33 of 100
33. Otázka
1 bod(ů)
Při přípravě letu pilot vypočítá celkovou vzletovou hmotnost 775 kg a celkový moment 700 mmkg. Na jaké pozici lze nalézt těžiště
správná odpověď
špatná odpověď
Question 34 of 100
34. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je poslední zvážená prázdná hmotnost letounu a jeho těžiště v letové dokumentaci?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 35 of 100
35. Otázka
1 bod(ů)
Jak ovlivní konfigurace letadla vzletové výkony, když všechny ostatní parametry zůstanou konstantní?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 36 of 100
36. Otázka
1 bod(ů)
Jak nastavení klapek letadla ovlivní vzletové výkony?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 37 of 100
37. Otázka
1 bod(ů)
Jak vítr ovlivňuje vzletové výkony?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 38 of 100
38. Otázka
1 bod(ů)
Může se stát, že vítr při zemi je redukovaný díky tření. Při dostoupání určité výšky nad zemí se tak složka zadního větru zvýší. To znamená:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 39 of 100
39. Otázka
1 bod(ů)
Jaký faktor zkracuje délku přistání?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 40 of 100
40. Otázka
1 bod(ů)
Pokud letadlo není vybaveno a náležitě certifikováno pro let za podmínek známé námrazy:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 41 of 100
41. Otázka
1 bod(ů)
Použití rychlosti Vx znamená:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 42 of 100
42. Otázka
1 bod(ů)
Úhel klesání je definován jako:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 43 of 100
43. Otázka
1 bod(ů)
Výraz „ustálený let“ je definován jako:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 44 of 100
44. Otázka
1 bod(ů)
Rychlost Vy znamená:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 45 of 100
45. Otázka
1 bod(ů)
Rychlost VFE je definována jako:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 46 of 100
46. Otázka
1 bod(ů)
VS0 je definována jako:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 47 of 100
47. Otázka
1 bod(ů)
Začátek zeleného oblouku značí jakou rychlost?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 48 of 100
48. Otázka
1 bod(ů)
Konec zeleného oblouku značí jakou rychlost?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 49 of 100
49. Otázka
1 bod(ů)
Červená radiála na konci žlutého oblouku značí jakou rychlost?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 50 of 100
50. Otázka
1 bod(ů)
Jaká rychlost je používána k vylepšení rychlosti stoupání? (Dosažení výšky v minimálním čase?)
správná odpověď
špatná odpověď
Question 51 of 100
51. Otázka
1 bod(ů)
Pro vzlet z VPD 22 při hlášeném větru 250/10 kt se podélná složka větru rovná:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 52 of 100
52. Otázka
1 bod(ů)
Při daných podmínkách je délka vzletu je rovna:
OAT: -20°C, Tlaková výška: 5000 ft, Váha letounu 750 kg, Protivítr 10 kt
správná odpověď
špatná odpověď
Question 53 of 100
53. Otázka
1 bod(ů)
Pilot chce vzlétnou z VPD 36, hlášený vítr je 240/12. Jaká je složka větru na vzlet a přistání?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 54 of 100
54. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je délka vzletu při hmotnosti 750 kg, ISA podmínky, nadmořská výška letiště 4000 ft a 5 kt zadní vítr?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 55 of 100
55. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je délka vzletu při hmotnosti 705 kg, OAT 20°C, QNH 1013 hPa, nadmořská výška 3500 ft a zadní vítr 5 kt?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 56 of 100
56. Otázka
1 bod(ů)
Pilot chce vzlétnout z VPD 30, hlášený vítr je 240/12. Jaký je komponent větru na vzlet a přistání?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 57 of 100
57. Otázka
1 bod(ů)
Při daných podmínkách spotřeba paliva se rovná:
Tlaková výška 2000 ft, OAT 31°C, RPM 2400
správná odpověď
špatná odpověď
Question 58 of 100
58. Otázka
1 bod(ů)
Při daných podmínkách se rychlost stoupání rovná:
OAT: -20°C, Tlaková výška: 10000 ft
správná odpověď
špatná odpověď
Question 59 of 100
59. Otázka
1 bod(ů)
Jaký dolet lze dosáhnout za daných podmínek?
OAT: 6°C, Tlaková výška: 6000 ft, Výkon: 65%
správná odpověď
špatná odpověď
Question 60 of 100
60. Otázka
1 bod(ů)
Jaký dolet lze při daných hodnotách dosáhnout?
OAT: 22°C, Tlaková výška: 2000 ft, Výkon: 55%
správná odpověď
špatná odpověď
Question 61 of 100
61. Otázka
1 bod(ů)
Při daných hodnotách se TAS rovná:
OAT: 10°C, Tlaková výška 6000 ft, Výkon 65%
správná odpověď
špatná odpověď
Question 62 of 100
62. Otázka
1 bod(ů)
Při daných hodnotách se TAS rovná:
OAT: -2°,C Tlaková výška 8000 ft, Výkon 75%
správná odpověď
špatná odpověď
Question 63 of 100
63. Otázka
1 bod(ů)
Jaká maximální rychlost stoupání je možná při dosažení tlakové výšky 9000 ft při OAT 12°C ?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 64 of 100
64. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je maximální rychlost stoupání při dosažení 6500 ft tlakové výšky při OAT 0°C?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 65 of 100
65. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je TAS kt a spotřeba paliva (FF) l/h pro cestovní let s 60% výkonu v letové hladině 60 při daných podmínkách?
Teplota: ISA – 20°C, QNH: 980 hPa
správná odpověď
špatná odpověď
Question 66 of 100
66. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je TAS kt a spotřeba paliva (FF) l/h pro cestovní let s 70% výkonu v letové hladině 60 při daných podmínkách?
Teplota: ISA – 20°C, QNH: 980 hPa
správná odpověď
špatná odpověď
Question 67 of 100
67. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je TAS kt a spotřeba paliva l/h pro cestovní let s 60 % výkonu v letové hladině 85 při daných podmínkách?
Teplota: OAT -25°C
správná odpověď
špatná odpověď
Question 68 of 100
68. Otázka
1 bod(ů)
Jakou rychlostí se stoupá do letové hladiny 75 po odletu z letiště, které je v tlakové výšce 3000 ft při počáteční hmotnosti 3000 lbs?
OAT Letiště: 25°C, OAT FL75 0°C
správná odpověď
špatná odpověď
Question 69 of 100
69. Otázka
1 bod(ů)
Kolik paliva je potřeba k nastoupání z FL65 do FL95 při daných podmínkách?
Hmotnost letadla: 3000 lb ,OAT FL65: -5°C, OAT FL95: -15°C
správná odpověď
špatná odpověď
Question 70 of 100
70. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je požadovaná vzdálenost k nastoupání z FL65 do FL95 při daných podmínkách?
Hmotnost letadla: 3000 lb, OAT FL65: -5C, OAT FL95: -15°C
správná odpověď
špatná odpověď
Question 71 of 100
71. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je požadovaná vzdálenost k nastoupání do FL75 po odletu z letiště v tlakové výšce 3000 ft při počáteční hmotnosti 3000 lbs?
OAT letiště: 25°C, OAT FL75: 0°C
správná odpověď
špatná odpověď
Question 72 of 100
72. Otázka
1 bod(ů)
Výraz “Maximum Elevation Figure” – MEF je definován jako:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 73 of 100
73. Otázka
1 bod(ů)
Jaký je důvod záchytných bodů ve vizuální navigaci?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 74 of 100
74. Otázka
1 bod(ů)
VFR pravidla pro přidělování letových hladin FL jsou ustanoveny na:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 75 of 100
75. Otázka
1 bod(ů)
Jaká je nejnižší použitelná VFR letová hladina FL při zeměpisném kurzu 181° a při deklinaci 3° E?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 76 of 100
76. Otázka
1 bod(ů)
Horní limit LKP5 se rovná:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 77 of 100
77. Otázka
1 bod(ů)
Horní limit TMA V PRAHA se rovná:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 78 of 100
78. Otázka
1 bod(ů)
Kolik paliva musí být spotřebováno na pojíždění, aby došlo k redukci na maximální vzletovou hmotnost?
Maximální hmotnost před pojížděním: 1150 kg
Skutečná hmotnost před pojížděním: 1148 kg
Maximální vzletová hmotnost (MTOM): 1145 kg
správná odpověď
špatná odpověď
Question 79 of 100
79. Otázka
1 bod(ů)
Na základě palivových dat, kolik paliva je požadováno na složku “Traťové palivo”?
Palivo pro spuštění motoru a pojíždění: 5 L
Palivo pro vzlet a stoupání: 12 L
Palivo pro cestovní let: 25 L
Palivo pro klesání, přiblížení a přistání: 7 L
Palivo pro pojíždění po přistání: 3 L
Palivo na záloží letiště: 13 L
Konečné rezervní palivo: 10 L
správná odpověď
špatná odpověď
Question 80 of 100
80. Otázka
1 bod(ů)
Na základě letecké mapy pro Friesach/Hirt LOKH, má travnatou VPD dlouhou 707 m. Předpokládaná VPD na přistání bude 17 díky přízemnímu větru 180/10 kt. Požadovaná délka přistání je 550 m. Je na základě NOTAM bezpečné naplánovat LOKH jako záložní letiště?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 81 of 100
81. Otázka
1 bod(ů)
Do jaké nadmořské výšky je na základě NOTAM přelet zakázán?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 82 of 100
82. Otázka
1 bod(ů)
EOBT (estimated off-block time) udána v ATS letovém plánu je v:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 83 of 100
83. Otázka
1 bod(ů)
Jaký je druh letu uvedený v letovém plánu?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 84 of 100
84. Otázka
1 bod(ů)
Uvedená rychlost v letovém plánu se rovná:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 85 of 100
85. Otázka
1 bod(ů)
Na co musí brát zřetel při přeletu hranic?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 86 of 100
86. Otázka
1 bod(ů)
Kde je během letu možné podat letový plán?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 87 of 100
87. Otázka
1 bod(ů)
V poměru k TAS v klidném ovzduší, TAS při silném zadním větru bude:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 88 of 100
88. Otázka
1 bod(ů)
Co se stane s TAS při stoupání konstantní indikovanou rychlostí?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 89 of 100
89. Otázka
1 bod(ů)
Při uvedených datech:
Vzletové palivo = 200 lbs
Palivo na záložní letiště = 40 lbs
Konečné rezervní palivo = 30 lbs
Po 25 minutách zbývající palivo je 120 lbs. Při předpokladu, že spotřeba paliva bude nezměněná, zbývající čas do destinace by neměl být vyšší než:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 90 of 100
90. Otázka
1 bod(ů)
Uvedená data pro let VFR:
Vzletové palivo: 180 kg včetně rezervy, která je 30 % vzletového paliva.
Po uletění poloviny vzdálenosti zbývající palivo je 100 kg. Pokud letové podmínky zůstanou stejné, kolik paliva bude v destinaci?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 91 of 100
91. Otázka
1 bod(ů)
Při letu VFR zbývající využitelné palivo na bodu je 80 USG. Rezervní palivo je 20 USG, zbývající čas letu je 2 h 20 min. Jaká je nejvyšší povolená okamžitá spotřeba pro zbytek letu?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 92 of 100
92. Otázka
1 bod(ů)
CAP697 SEP1 Fig. 2.2 Table 2.2.3
Je plánován let z EDWF (Leer papenburg) do EDWH (Oldenburg Hatten), při těchto podmínkách:
Cruise level = FL 75
Temperature = ISA
Cruise weight = 3400 lbs
Power setting = 23.0 in. HG @ 2300 RPM
Určete TAS a okamžitou spotřebu paliva (FF):
správná odpověď
špatná odpověď
Question 93 of 100
93. Otázka
1 bod(ů)
CAP697 SEP1 Fig. 2.2 Table 2.2.3
Je plánován let z EDWH (Oldenburg Hatten) do EDWF (Leer Papenburg), při těchto podmínkách:
Cruise level = FL 65,
Temperature = ISA+20,
Cruise weight = 3400 lbs,
Power setting = 23.0 in. HG @ 2300 RPM.
Jaká bude indikovaná rychlost (IAS) a okamžitá spotřeba paliva (FF)?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 94 of 100
94. Otázka
1 bod(ů)
CAP697 SEP1 Fig. 2.2 Table 2.2.3
Plánování letu VFR při daných hodnotách:
Letový čas od vzletu nad letiště destinace = 2h 43min,
Pressure Altitude = 6.500 ft,
Temperature = ISA -20,
Power setting = 2300 RPM,
Taxi Fuel = 2 USG,
Dodatečný čas pro stoupání = 7 min,
Dodatečný čas pro přiblížení a přistání = 10,
Rezervní palivo je 30% trip fuel.
Určete minimální block fuel:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 95 of 100
95. Otázka
1 bod(ů)
CAP697 SEP1 Fig. 2.2 Table 2.2.3
Plánování letu VFR při daných hodnotách:
Letový čas od vzletu nad letiště destinace = 2h 42min,
Pressure Altitude = 7.500 ft,
Temperature = ISA,
Power setting = 2300 RPM,
Taxi Fuel = 2 USG,
Dodatečný čas pro stoupání = 8 minut
Dodatečný čas pro přiblížení a přistání = 10 minut
Rezervní palivo je 30% trip fuel. Určete minimální block fuel:
správná odpověď
špatná odpověď
Question 96 of 100
96. Otázka
1 bod(ů)
Při daných podmínkách letu VFR:
Palivo pro let = 70 USG,
Rezervní palivo = 5% paliva pro let,
Palivo pro let na záložní letiště a konečná záloha paliva = 20 USG,
Palivo při vzletu = 95 USG.
Po polovině uletěné vzdálenosti je spotřebováno 40 USG.
Při předpokladu, že spotřeba paliva se nebude měnit, jaké tvrzení je správné?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 97 of 100
97. Otázka
1 bod(ů)
Při daných podmínkách letu VFR:
Palivo pro let = 70 USG,
Rezervní palivo = 5% paliva pro let,
Palivo pro let na záložní letiště a konečná záloha paliva = 20 USG,
Palivo při vzletu = 90 USG.
Po polovině uletěné vzdálenosti je spotřebováno 30 USG.
Při předpokladu, že spotřeba paliva se nebude měnit, jaké tvrzení je správné?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 98 of 100
98. Otázka
1 bod(ů)
Na základě ICAO symbolu – jaký symbol zobrazuje skupinu neosvětlených překážek?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 99 of 100
99. Otázka
1 bod(ů)
Který symbol na základě ICAO symbolů zobrazuje civilní letiště (ne mezinárodní) s pevnou VPD?
správná odpověď
špatná odpověď
Question 100 of 100
100. Otázka
1 bod(ů)
Na základě ICAO symbolů, jaký symbol zobrazuje obecně výšku daného místa?