Reagujte na modelové situace a vysílejte odpovídající zprávu adekvátní povaze dané situace. Vaše vysílání si zkontrolujte oproti uvedenému příkladu správného řešení.
Mezi jednotlivými otázkami se přepínáte šipkami doleva a doprava. Jakmile budete hotoví a projdete všechny otázky, označte tuto lekci jako splněnou.
Zobrazit přepis vysílání ATC
"OSCAR KILO ECHO YENKEE ECHO, RUZYNE TOWER, RUNWAY ONE TWO CLEARED TO LAND, WIND TREE TWO ZERO DEGREES, TREE FIVE KNOTS"
Poslechněte si správné řešení:
Zobrazit správnou odpověď
"RUZYNE TOWER, OSCAR KILO ECHO YENKEE ECHO, UNABLE TO LAND RUNWAY ONE TWO DUE TO TAIL WIND, REQUEST RUNWAY TREE ZERO FOR LANDING"
Pozn. V rámci povolení k přistání jsme se dozvěděli, že vítr fouká tzv. "do zad", což nám znemožní přistání. Proto jsme ohlásili, že nejsme schopni přistát na dráhu 12 a žádáme pro přistání dráhu v opačném směru.
Poslechněte si správné řešení:
Zobrazit správnou odpověď
"MAY DAY, MAY DAY, MAY DAY, PRAGUE RADAR, SKY TRAVEL FOUR GOLF SIERRA, DECOMPRESSION, EMERGENCY DESCENT TO FLIGHT LEVEL ONE ZERO ZERO"
Pozn. Důležité je použít tísňovou frázi MAY DAY, protože dekomprese (ztráta přetlakování kabiny) je bezprostřední vážné ohrožení letadla a osob na palubě, zároveň víte, že je potřeba začít co nejrychleji klesat pod letovou hladinu FL100 (cca 3 km), kde je tlak vzduchu v okolí letadla už dostatečný pro normální dýchání. Určitě není vhodné používat frázi "REQUEST", protože vy nežádáte, ale konáte.
Poslechněte si správné řešení:
Zobrazit správnou odpověď
"MAY DAY, MAY DAY, MAY DAY, DE GAULLE RADAR, RYANAIR EIGHT NOVEMBER GOLF, RIGHT ENGINE FLAME OUT, REQUEST RETURN BACK FOR IMMEDIATE LANDING"
Pozn. Důležité je použít tísňovou frázi MAY DAY, protože ztráta tahu motoru je bezprostřední vážné ohrožení letadla a osob na palubě.